H&M verbiedt tonen H&M-logo bij positief stuk!

Ook wat moois. Een gast van het FOK-forum schrijft zeer positieve artikelen vol reclame over de aanbiedingen van Hennes & Mauritz (H&M), waarop weer veel andere enthousiaste H&M-klanten reageren en vertellen wat ze allemaal voor moois gekocht hebben bij hun favoriete kledingwinkel: H&M. Daarbij worden vrolijk kortingscodes uitgewisseld en afbeeldingen getoond. Een echte ontmoetingsplek voor hardcore H&M-fans dus. Topreclame en als cynische blogger heb je de neiging te denken dat dit allemaal door H&M in scène is gezet. Anoniem accountje openen en høppa… pushen die klamotten! Slim.

Maar nee. Wat blijkt? H&M is helemaal niet blij met alle gratis reclame. Sterker, ze willen bij deze winkel vol couture voor arme mensen absoluut niet geassocieerd worden met het FOK-forum. Dus in plaats van er slim op in spelen met speciale aanbiedingen voor FOK-bezoekers, komen ze meteen met een dreigbrief op poten: “wij sommeren u, genoodzaakt zich te beraden, gerechtelijke stappen”… dat soort werk.

Belachelijk en een teken dat ze daar bij H&M wellicht veel verstand van confectie hebben maar absoluut niet van Social Media. Vanzelfsprekend klimt iedereen nu in de pen en staat heel bloggend Nederland op zijn achterste benen en als cynische blogger heb je de neiging te denken dat dit gewoon een platte publiciteitsstunt is van H&M. Maar ik ben toch bang dat het veel simpeler ligt. H&M is gewoon dom.