Wasboxen (of washboxen) zijn cabines met hogedrukspuit waarin je zelf voor een paar euro in een kwartiertje je auto kunt wassen. Er zijn bedrijven die washboxen exploiteren en er zijn bedrijven die wasboxen bouwen en installeren. Via reclamebureau ONyVA mocht ik vorig jaar de website voor zo’n installatiebedrijf (Harskamp Techniek) volschrijven met teksten geoptimaliseerd op een aantal belangrijke zoekwoord-combinaties. Door het overleg met de eigenaren van Washnet.nl, want om die site ging het, kreeg ik zomaar ook verstand van wasboxen.
Ik begin er over, omdat ik net de website www.washnet.nl nog eens heb bezocht. Ik was nieuwsgierig hoe alles er in stond en wilde natuurlijk ook weten of dat nog wat heeft opgeleverd, al die aandacht voor Search Enging Optimalisatie (SEO). Nou, ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben.
Rendement van de teksten
Een van de selling points van Washnet is dat ze de exploitant helpen een hoog rendement te halen uit zijn of haar washboxen. Er zoeken ook best veel (potentiële) exploitanten op de keywords ‘Washbox Rendement‘. Moeten ze vooral doen, want Washnet.nl staat op de posities één en twee. Ook bij het generieke ‘Washbox te koop‘ doet Washnet het prima. Positie twee, als eerste installateur. Verder staat Washnet continu in de top 5 met trefwoorden als wasbox installatie en washbox installatie. En dat terwijl het bedrijf met de vorige site met geen enkele relevante trefwoordcombinatie ook maar op de eerste pagina te vinden was.
Kortom, dat is allemaal heel aardig gelukt. Tof voor reclamebureau ONyVA, tof voor mij, maar vooral tof voor de gebroeders Harskamp van Harskamp Techniek, die met hun nieuwe site lekker goed vindbaar zijn en (hopelijk) ook de nodige extra handel binnen halen.