EyeOpen is een nieuwe site die consumenten helpt met een onafhankelijk hypotheekadvies. Daarbij maken ze gebruik van een speciaal hiervoor ontwikkeld matching-systeem dat de ervaringen van honderden (1000, zeggen ze zelf) klanten en de expertise van 500 professionals gebruikt voor het beste advies. Eyeopen laat zich betalen door de hypotheekleveranciers, maar ze hebben met al die leveranciers exact dezelfde beloning per klant afgesproken. Het maakt ze financieel dus écht niet uit waar ze je heensturen. Zo kan hun advies 100% objectief blijven. Goed idee.
Nou zet je een nieuwe dienst niet zomaar in de markt. EyeOpen heeft daarom bedacht actief te investeren in unieke content en social media. In plaats van domweg landingspagina’s vol trefwoordenschuim te laten kloppen, huren ze schrijvers in om opiniërende stukjes te schrijven voor hun blog. Ik ben een van die schrijvers. EyeOpen betaalt mij een vast bedrag per blogje, met als enige eis dat het prikkelend, humoristisch en fris moet zijn.
Kijk, zo wil ik nog wel twintig klanten. Er is namelijk niks leuker dan met een vrije opdracht de wei ingestuurd worden. Zij voeden mij met onderwerpen en ik mag mijn gang gaan. Kritisch mag en liefst niet te serieus. Ik lust er wel pap van.
Wat onze samenwerking oplevert, lees je in de blogkolommen van EyeOpen. Ik moet eerlijk gezegd nog een beetje los komen, maar de klant was al best tevreden met mijn eerste twee stukkies. Dus dat kan alleen maar nóg leuker worden.