Paardenstallen? Waarom gaat het hier nu ineens over paardenstalinrichting? Ik verkoop toch geen paardenboxen of zo? Nou… nee, niet direct. Maar welbeschouwd zet ik wél paardenstallen te koop. Dat zit zo.
Als SEO tekstschrijver help ik sitebouwers om letterlijk en figuurlijk aantrekkelijke teksten te schrijven voor de websites van hun klanten. Dat betekent dat ik meedenk over trefwoorden (keyword research) en naast de content ook de url’s, page titles en meta-descriptions schrijf. Het lastige van dat werk is dat je voldoende ’tekstvulling’ moet hebben om je trefwoorden in te bedden. Je kunt nu eenmaal niet simpelweg een lijstje trefwoorden online gooien. Of – wat je nog wel eens ziet – gewoon 100 keer het woord paardenstallen onder elkaar zetten in de hoop dat Google dan denkt dat je pagina wel over paardenstallen zal gaan. Nee, je moet teksten schrijven die inhoudelijk informatief zijn. En dat terwijl de klant vaak niet zo heel veel inhoudelijk interessants te vertellen heeft.
Voor de site van een paardenstallenbouwer moesten er teksten komen die: 1. kloppen, 2. wervend zijn (klanten die de site vinden moeten vervolgens ook een paardenstal bestellen) en 3. ook nog eens voldoende trefwoorden bevatten. Dat is vooral lastig omdat je vaak het woord paardenstal wilt gebruiken en tegelijk wilt voorkomen dat de lezer al na één alinea paardenstalmoe wordt.
Zo schreef ik dus onlangs in opdracht van Thomassen ICT de teksten voor www.brinkspaardenstallen.nl. Een twintigtal pagina’s over de fascinerende wereld van de paardenbox. Als extra service voor de link building beloofde ik een ondersteunend trefwoordenrijk artikel op mijn blog. En daarom gaat dit stukje dus over paardenstallen.