Hoe vind je een goede SEO-tekstschrijver?

Er bestaan tekstschrijvers die plompverloren op hun eigen website iets schrijven als “Bij het schrijven van teksten voor websites is het belangrijk om rekening te houden met de vindbaarheid door zoekmachines. Wij schrijven uw teksten volgens de SEO normen. Zo zorgen wij er voor dat uw site op de juiste termen wordt gevonden.” en die zelf totaal onvindbaar zijn! Gek! Dan wéét je toch dat je niet serieus genomen wordt?

Tekstschrijvers die écht weten hoe SEO werkt, zorgen dat ze zelf in ieder geval redelijk scoren op een aantal trefwoorden. Dat hoeft niet meteen een lastige generieke zoekterm als ‘copywriter’ of ‘SEO-tekstschrijver’ te zijn. Het mag ook wat localer of beperkter. Bijvoorbeeld ‘copywriter Amsterdam’ of ‘SEO webshops’. Bovendien stellen ze zeker dat hun site voldoet aan de lakmoesproef. De zinnen van hun homepage moeten onderscheidend genoeg zijn om bij Google de eerste pagina te halen.

Nou? Wie is dan die beste SEO-schrijver?
Dat is heel eenvoudig uit te vinden, via Google. Als je even een paar relevante termen test, zie je steeds dezelfde namen voorbij komen. Tekstschrijver Tim komt bijvoorbeeld vaak in de top 20 voor. Maar wie scoort er echt heel consequent hoog in de zoekresultaten? Wie staat zelfs bij de zoekcombinatie ‘SEO Tekstschrijver’ nog beter dan het toch veel meer voor de hand liggende ‘seotekstschrijver.nl’? Wie is dus de allerbeste SEO-schrijver van Nederland? Dat is René Greve!

Dus allemaal René Greve inhuren?
Als je hoog scoren het allerbelangrijkst vindt, inderdaad, dan is René Greve een uitstekende keuze. Maar er zijn (gelukkig voor alle andere tekstschrijvers) nog wel wat meer criteria dan alleen SEO-techniek. Iedere schrijver heeft zijn eigen sterke en minder sterke kanten. Niet iedereen kan even goed met elk onderwerp overweg. Bij de keuze voor een goede web-schrijver laat je je dus óók leiden door stijl, creativiteit en prijs. En natuurlijk beschikbaarheid. Dus mocht René Greve nou wegens zijn continue hoge score vol zitten, kijk dan rustig nog even verder. Bijvoorbeeld naar iemand die redelijk scoort op het meer algemene ‘copywriter’. Die kan toch ook niet echt slecht zijn in SEO-writing.