Wat Ook Een Leuk Bureau Lijkt Om Voor Te Schrijven…

is Co Unlimited. Dat is namelijk opgericht door een van de grondleggers van de Arbeidsmarktcommunicatie. Dat maakt Ed bij voorbaat sympathiek. Verder is personeelswerving natuurlijk sowieso al mijn ding. Ik ben er intussen wel een beetje uit als het gaat om conceptontwikkeling, maar wervende advertenties schrijven doe ik nog als de beste. Nou ja, als de één na beste, want niemand kan tippen aan Peter van Zijp.

Verder lijkt het of we dezelfde taal spreken, Co en ik. Letterlijk, want ik zie een blokje tekst op hun site dat wel van de mijne gekopieerd lijkt!

“Gelukkig is jouw credo als conceptdenker dat je niet telkens hetzelfde kunstje wilt doen. En nog een prettige bijkomstigheid: als tekstschrijver heb je geen stijl. Elke doelgroep is immers anders. Elke afzender ook. En schrijven voor print is niet hetzelfde als schrijven voor internet.”

Op mijn eigen site staat hier al sinds jaar en dag:

Een goede copywriter heeft geen stijl. Hij schrijft immers niet voor zichzelf, maar voor opdrachtgevers en hun zeer diverse klanten. Als het goed is, laat hij daarbij zijn stijl afhangen van het te verkopen product, de gewenste uitstraling van de klant en de smaak van de beoogde lezer.

Natuurlijk is het niet echt gekopieerd, maar er blijkt wel uit dat we qua uitgangspunten redelijk op één lijn zitten. Bovendien zie ik dat ze bij het oneindig flexibele Co Unlimited net op zoek zijn naar een copywriter en een social media specialist. En ook in de social media ben ik inmiddels tamelijk actief.

En als ik dan naar hun klantenlijst kijk… Ik schreef ooit al aan campagnes voor Heineken, voor de ICT en voor diverse grote ziekenhuizen. Dus ik kan waarschijnlijk zó inspringen.

Ze zoeken mensen in vaste dienst. Toch… in de tussentijd kan ik vast wel wat voor ze doen. Zeker nu ze net TACIS hebben binnen gehaald. Daar zit een hoop schrijfwerk aan te komen. Dus Ed, mocht je dit onder ogen krijgen, dan weet je dat ik als freelance-Co in de markt ben voor wat aardige copyklussen.