Als het goed is, kom je op deze site omdat je op zoek bent naar een copywriter. Je hebt behoefte aan een tekstschrijver annex SEO-specialist om je siteteksten te schrijven. Aan iemand met een vlotte pen voor het vullen van een brochure, folder of salesbrief. Of misschien wil je alleen een pakkende slogan of een paar creatieve kopregels laten bedenken. Dat kan ik allemaal, dus ‘missie geslaagd’ zou je zeggen.
Of toch ook een reclamebureau?
Maar ís je missie ook echt geslaagd? Heb je inderdaad genoeg aan een copywriter voor je leaflet, website of jaarverslag? Of moet die nieuwe website ook nog ontworpen en gebouwd worden? Heb je al een vormgever en een drukker voor je brochure, folder of omslagmap? Is het misschien slim om ook even na te denken over de strategische aanpak van je communicatie als geheel? Heb je, kortom, niet óók behoefte aan een reclamebureau?
Echt niet?
Neem dan nu contact op, dan kan ik snel aan de slag met je teksten.
Of toch wel?
Misschien kan ik je dan helpen met het vinden van een goed reclamebureau? Ik werk als freelance copywriter voor bureaus in verschillende delen van Nederland. Sommige zijn meer creatief ingesteld, andere juist weer ijzersterk in strategie, productie of mediamanagement. Het zijn in ieder geval allemaal heel aardige mensen, waar je ook prima een biertje of wijntje mee kun drinken. Op zich al een waardig selectiecriterium voor iemand die zowel je sterke als je minder positieve kanten moet leren kennen. Bovendien – héél belangrijk! – werken al deze bureaus samen met een uitstekende tekstschrijver.
Wat maakt een goed reclamebureau?
Wat voor mij telt, is intelligentie en lef. Kunnen de communicatieadviseurs voldoende relevante informatie verzamelen? Durven ze dóór te vragen bij de opdrachtgever? Hebben ze zelf ook nog ideeën over hoe het misschien beter kan? Heeft het bureau creatieve ontwerpers met wie ik kan sparren over ideeën en die mijn teksten beter kunnen maken? Is het team bereid de gebaande paden te verlaten en weten ze de klant te overtuigen dat je juist niet hetzelfde moet doen als de concurrent? En – ook belangrijk – is het reclamebureau in staat mij scherp te houden met doordachte en beargumenteerde kritiek op mijn tekstvoorstellen?
Laat mij je verder helpen
Het grappige is nu, dat al deze criteria twee kanten op werken. Wat goed is voor mij als tekstleverancier, is ook goed voor als klant. Dus mocht je overwegen om naast de teksten ook het ontwerp en de productie bij professionals neer te leggen of wil je gewoon een keer met iemand sparren over de juiste marketingaanpak of media-inzet? Bel me. Dan overleggen we even over je project en breng ik je in contact met een reclamebureau dat precies bij je past.