De allerbeste reclame! Maar niet heus.

Zojuist kreeg ik een mailing van een drukkerij. De kopregel op het leaflet was:

150%* korting op uw volgende bestelling.

Met een telefoonnummer er onder.
Daar weer onder stond in korps 8:

*Natuurlijk is dit leugenachtige reclame. U moet niet geloven dat u drukwerk voor dit soort belachelijke prijzen kunt kopen. Zo ziet Édips de dingen. Wij beloven u kwaliteitsdrukwerk voor realistische prijzen. U hoeft niet naar het andere eind van de wereld om scherp in te kopen.

Dit is zo’n beetje de allerslechtste manier om reclame te maken.
Vergelijkbaar met:

“GRATIS SEX!”
Zo, nu hebben we im ieder geval uw aandacht.
Deze week zijn de bloemkolen slechts 99 cent
bij slagerij Vink&Blind.

Inderaad, het is een kop die de aandacht trekt. Maar als mogelijke klant voel je je wel enorm belazerd. De leverancier heeft je er in geluisd met een truukje. Het werkelijke aanbod valt erg tegen.

Geen gratis sex. Geen enorme korting. Hete lucht. Doei, drukkerij Édips!