Krek.blog gaat over reclame. Maar wat is nu eigenlijk de beste reclame? Is dat een pakkend praatje? Een prachtig plaatje? Een knap concept? Natuurlijk niet. De allerbeste reclame is kwaliteit. En kwaliteit is, zoals iedere beginnende marketingstudent ingeprent krijgt, de door de klant beleefde waarde van het product of de dienst. Dat hebben ze heel goed begrepen bij Helisports International. Dit bedrijf, dat allerlei soorten fitnessapparatuur verkoopt, is namelijk 100% toegewijd aan het bieden van toegevoegde waarde. En dat werkt. Tenminste, bij mij wel.
Kijk. Als je wederverkoper bent, heb je weinig invloed op de kwaliteit van de spullen die je verkoopt. Natuurlijk, je kunt wel zorgvuldig je leveranciers en je merken kiezen, maar als een van hen je laat zitten en rommel levert, dan ben jij in de aap gelogeerd. Je kunt het in ieder geval niet helpen. Waar je wél invloed op hebt, is de service. En ook dat heeft het management van Helisports kennelijk goed begrepen. Want man o man, wat zijn die goed. Ik leg uit waarom.
Ik was op zoek naar een roeiapparaat. In Frankrijk kon ik geen serieuze leverancier vinden, of je moet van Decathlon houden. Op zich prima hoor, maar dat bljft toch een dozenschuiver. En zodra je bij de gespecialiseerde bedrijven gaat kijken, zit je meteen aan driedubbele prijzen. Ik wilde wel een stevig, robuust ding, maar niet meteen de hoofdprijs betalen. Zo kwam ik na wat digitale omzwervingen bij Helisports terecht. Op hun uitstekende en heldere site kun je alle producten goed bekijken en vergelijken. Zo besloot ik tot de aanschaf van een Jetstream JMR 5000.

Volgende stap: bestellen. Daarbij bleek dat het apparaat in heel Nederland gratis geleverd kon worden. Maar niet in Frankrijk. Ik heb er een telefoontje aan gewaagd en werd snel en helder te woord gestaan door een jongeman die echt luisterde en relevante antwoorden gaf. Levering in Frankrijk bleek te duur (125 euro), maar ik kon wel op een Nederlands adres laten leveren.
Zo gezegd, zo gedaan. Ik bestelde en het apparaat werd op de afgesproken dag keurig bij een vriendelijke kennis geleverd, die het mee naar Frankrijk nam. Het was grotendeels gemonteerd. Ik zette het in elkaar met de bijgeleverde inbusdingetjes en roeien maar. Zo blij als een kind. Tot het noodlot toesloeg.
Nou ja, ik overdrijf het een beetje. Na een paar maanden begonnen de wieltjes een beetje te piepen. Dat is irritant, want ik had het apparaat juist gekozen omdat het zo stil is. Ik wil TV kijken terwijl ik roei. Met enige tegenzin besloot ik contact op te nemen met Helisports. Ja, je denkt toch: “Dan gaan we de molen in, wieltjes opsturen, rekening inscannen en mailen, wachten op antwoord, verzendkosten etc. etc.” Dit is wat echt gebeurde:
Zondag 14 maart 2010 – 14.40uur
Goedendag,
Ik heb wat problemen met mijn Jetstream. De wieltjes onder het stoeltje beginnen steeds zwaarder te lopen en steeds meer lawaai te maken. Het lijkt er op dat de lagering niet de verwachte kwaliteit heeft. Nou was ik 106 kilo toen ik begon, maar het ding zou op 130 berekend zijn en zoveel heb ik er nu ook weer niet op geroeid. Wat kan ik doen om de wieltjes gerepareerd te krijgen?
Maandag 15 maart 2010 – 10.14 uur
Beste Gregor,
Ik kan 4 nieuwe wieltjes naar u toe sturen. Moet dit naar het adres in frankrijk of naar het adres in Nederland?? De wieltjes zijn makkelijk te vervangen.
Met Vriendelijke Groet,
M.Meijer.
Maandag 15 maart 2010 – 10.59 uur
Goedendag,
Dat zou te gek zijn! Maar is de kans dan niet groot dat die nieuwe wieltjes ook stuk gaan?
Ik ben weliswaar 13 kilo lichten dan toen ik begon, maar toch nog steeds over de 90. Als het kan, zou ik de wieltjes graag hier in Frankrijk ontvangen. Bij voorbaat mijn hartelijke dank.
Maandag 15 maart 2010 11.07 uur
Beste Gregor,
Daar gaan we niet van uit .Ik zal de wieltjes naar het adres in frankrijk sturen.
Met Vriendelijke Groet,
M.Meijer.
Woensdag 17 maart 2010 10.29 uur
Beste Michael,
De wieltjes zijn net aangekomen. Heel hartelijk bedankt. Het is een verademing (vooral voor iemand die in Frankrijk woont) om te ontdekken dat bedrijven nog echt service verlenen. Ik ga het deze week rondbazuinen op mijn blogs en op twitter.
Met vriendelijke groet,
Gregor (Krek.) Hakkenberg
Donderdag 18 maart 2010 21.45 uur
Waarvan akte!
.