Beste Klant,
Na een verbetering in ons online veiligheidssysteem, dat van PostBank tot ING Bank N.V leidt, hebben wij een Bericht van de Code van de Fout ontvangen: „ASV-317″ van uw rekening in ons bankwezensysteem. Dit zou aan of een toegangspoging van buitenNederland of reeks ontbroken Login ingangen op uw rekening toe te schrijven kunnen zijn.
Als deze ontbroken pogingen niet door u werden gemaakt, tevreden Login om uw rekenings ware eigendom door ons normaal bankwezensysteem voor authentiek te verklaren.
Nota: Wij zouden onbruikbaar maakten uw online bankwezen als veiligheidsmaatregel tegen fraude kunnen als er niet in slaag om uw identiteit met ons onmiddellijk voor authentiek te verklaren.
Wij zijn diep droevig voor het ongemak dit kan of u zou kunnen veroorzaakt hebben. Op controle, zal u binnen 24 uren als bericht van restauratie aan de normale dienst worden gecontacteerd. In ING Bank N.V, geven wij om uw veiligheid vandaar proactively op de hoogte brengend u van deze activiteit.
ING Bank N.V.
Handelsregister Leeuwarden nr. 33031431
Ik heb via de bijgevoegde link natuurlijk meteen al mijn wachtwoorden en persoonlijke gegevens ingevuld, met vermelding van mijn creditcardnummer en pin-code. Hopelijk is het probleem daarmee opgelost.
UPDATE! Ik zie dat veel mensen hier komen met de zoekterm “ASV-317” of “ING mail asv317”. Het bericht hierboven is IRONISCH. Geen enkele bank verstuurt mails met een link naar je account. Verstrek NOOIT bankgegevens en ZEKER geen PIN-codes of creditcard-gegevens naar anleiding van een ‘bankmailtje’. Neem bij de minste twijfel over een bankbericht altijd éérst contact op met je bank. Of log op de vertrouwde manier in (dus door gewoon naar je bank te surfen: www.ing.nl) en zie of er berichten voor je zijn.