Ongeveer een jaar geleden schreef ik de websiteteksten voor DJ Cor van Klooster. Deze professionele diskjockey had al wel een site, maar hij was niet tevreden over de vindbaarheid. Ook vond hij de teksten niet goed genoeg. Hij vroeg mij daarom of ik hem kon helpen. Dat kon.
Ik analyseerde zijn bestaande webstek en stelde voor de teksten te herschrijven aan de hand van een interview. Hij vertelde me telefonisch wat hem drijft (entertainen), wat hij kan (een feest bouwen) en wat zijn klanten krijgen (een onvergetelijke happening).
Zoals zo vaak met gepassioneerde klanten, werd ik helemaal enthousiast van zijn verhalen. Ik vond het dan ook ontzettend leuk om de copy te verzorgen. Waarbij ik heb geprobeerd de gebaande paden en geijkte kletspraat te vermijden. Volgens mij is dat wel aardig gelukt. Cor was in ieder geval erg tevreden met de tekst, die hij één op één plaatste. En voor zover ik kan zien staat diezelfde tekst (met wellicht een paar minieme aanpassingen) nog steeds zijn werk te doen op Corvanklooster.nl.
De helft van de opdracht was dus in ieder geval geslaagd. Maar hoe zit het nu – een jaar later – met de vindbaarheid van Cors’ site? Ook dat blijkt heel aardig gelukt. Met gebruik van goede page titles en de juiste trefwoorden in de koppen en bodyteksten zijn we er in geslaagd om CorvanKlooster.nl bij Google op bijna alle belangrijke trefwoordcombinaties op pagina één te krijgen. En in sommige gevallen zelfs in de top van die pagina! Kijk maar:
diskjockey huwelijk positie 2
diskjockey bruiloft positie 7
diskjockey huwelijksfeest positie 2
diskjockey bedrijfsfeest posities 5 en 6
diskjockey jubileumfeest posities 1 en 2
deejay inhuren positie 2
Disk jockey boeken positie 3
Ik had overigens ook url’s aangeleverd, maar url-writing blijkt op de site van Cor technisch niet mogelijk te zijn. Anders was het SEO-resultaat misschien nóg iets beter geweest. Maar we klagen niet, want Cor is nu prima vindbaar voor zijn doelgroep. Zijn vrolijke, professionele deejay- boekingsite doet de rest!