Sinds de opening in 1999 stond krek.nl jarenlang stijf in de top 3 bij Google met de zoekwoorden Concept & Copy’, en later ook met ‘SEO copywriter’ en ‘SEO tekstschrijver‘. Tegenwoordig scoor ik minder goed, omdat ik geen tijd heb om steeds maar weer SEO-teksten voor mezelf te schrijven en overal links te verzamelen. Toch moet er nog steeds brood op de plank, dus hoog tijd voor wat reclame voor mezelf. Gaat-ie:
Ik ben de beste freelance SEO tekstschrijver van Nederland.
Dat zeg ík niet, dat zegt de gelauwerde online marketeer Wing Cheung. Nu lijkt me ‘de beste SEO tekstschrijver van Nederland’ wel een beetje overdreven. Wing kent ze niet eens allemaal. Maar in de reclame moet je niet al te bescheiden zijn. Daarom geef ik hier graag zijn argumenten door. Hij zegt:
“Je bent qua uurprijs niet de goedkoopste SEO tekstschrijver, maar je werkt heel snel, waardoor de uiteindelijke kosten ontzettend meevallen. Sommige sitebouwers of internetbureaus vragen voor SEO copywriting een lager uurtarief, maar qua feedback geven kost het mij enorm veel tijd dus uiteindelijk meer geld. Jij snapt direct wat ik nodig heb. Vervolgens schrijf je een SEO-tekst die staat als een huis. Vaak is het in één keer helemaal goed, zodat we niet nog drie keer heen en weer moeten mailen om tot een definitieve versie te komen. En ik verdien het respect van de klanten die de SEO-teksten bestellen, want die zijn blij verrast met de snelle, goed leesbare SEO-copy, die ook nog eens aantoonbaar leidt tot een hogere positie bij Google.”
en bij een andere gelegenheid:
“Ik wil je enorm bedanken voor het goede werk wat je hebt geleverd. Ging echt als een trein en vlekkeloos. Zoals je weet ben ik altijd al een grote fan van jouw schrijfstijl en werkwijze geweest. Ik hoop dan ook dat we nog vele SEO-projecten samen mogen oppakken.”
Websitebouwer en SEO-specialist Kim Pittoors is het met Wing eens. Na het ontvangen van mijn SEO-tekstvoorstel voor een Belgische vervoerder schrijft hij:
“Je hebt echt top werk geleverd! Ik zag hier en daar ook uitstekend camouflage-werk. Dat je voor SEO er bepaalde woorden in wilde hebben en dat je een manier had gevonden om het er in te verwerken zodat de teksten ook nog perfect bleven! Echt supergoed man!”
Je zou er als eenvoudige SEO copywriter bijna van gaan blozen! Bijna, want met ruim 15 jaar ervaring in SEO copywriting weet ik natuurlijk zelf ook wel zo’n beetje wat ik waard ben. Ik merk het dagelijks in de praktijk. Het komt maar héél zelden voor dat een tekstvoorstel niet lekker valt bij de klant. En dan heeft het er bijna altijd mee te maken dat de klant ‘ingewikkeld’ wil doen. Veel moeilijke woorden, hoogdravende taal, opschepperij, gebakken lucht. Daar ben ik nu eenmaal niet zo goed in.
Een SEO-copywriter is zo goed als zijn laatste werk
Daarom hier even een paar linkjes naar recent door mij geschreven sites. Kijk vooral ook hoe ze scoren bij Google!
www.mooieverandas.nl
(SEO productteksten via Wing Cheung)
www.vetcollecte.nl
(website-optimalisatie via Creatieve Studio Nummer 3)
www.olthuisrecycling.nl
(website-optimalisatie via Creatieve Studio Nummer 3)
www.8arms.nl
(SEO teksten via ONyVA Reclamebureau Amersfoort)
www.benjaminverkleij.com
(complete website voor sitebouwer Harderwijk)
Oh ja, en om toch wat meer bescheidenheid terug te brengen… misschien ben ik niet de beste SEO tekstschrijver van Nederland, maar dan toch zeker onbetwist de allerbeste Nederlandse SEO copywriter van Frankrijk!
Ik kan bevestigen dat het verhaal van Gregor waarom hij absoluut de beste Nederlandstalige SEO copywriter is absoluut klopt. Naast Gregor’s efficiëntie, kwaliteit en snelheid vind ik Gregor meer dan een gewone copywriter in mijn ogen is hij de nr. 1 resultaat gedreven SEO copy kunstenaar. Waarop baseer ik dit (naast het bovenstaande verhaal)?
Gregor kan als geen ander zichzelf zo goed inleven in de gedachten van de web bezoekers en schrijft vanuit de behoefte van de web bezoekers in combinatie met de website doelstellingen. Ik heb enorm veel respect en waardering voor hem op de manier hoe hij dit doet. Zijn SEO teksten zorgen ervoor dat je vanaf de SERP op Google meteen opvalt ten opzichte van de concurrerende websites. Op de een of ander manier lukt het Gregor altijd om de verschillende SEO tekstelementen (zoals meta description, Title Tags, URL structure, anchor texts, headings etc.) in harmonie samen te laten werken zodat je website in de gehele customer journey vanaf de eerste klik op Google tot de conversie op de eigen website in top of mind bent bij de doelgroep.
Daarnaast is een hogere ranking binnen Google uiteraard belangrijk maar wat vaak wordt vergeten is dat de SEO teksten ook voor een hogere CTR vanaf Google in combinatie met een lage bouncerate en goede time on page moeten zorgen. Als online marketing specialist in hart en nieren heb ik met vele SEO copywriters mogen werken (soms onvrijwillig) maar in de afgelopen 10 jaar tijd ben ik er nog geen één tegengekomen die het totaalplaatje van SEO copywriting zo goed begrijpt als Gregor daarom durf ik ook te zeggen dat Gregor absoluut de beste Nederlandstalige SEO copy kunstenaar is.
Wing Cheung