Deze week was ik even in Nederland voor wat familiezaken. Ik logeer dan meestal bij mijn moeder in Hilversum. Daar wilde ik net gaan parkeren bij de Jumbo aan de Stephensonlaan, toen ik een vrachtwagen zag van Olthuis Recycling. Mijn hart maakte een sprongetje, want Olthuis is een klant van mij. Ik weet niet hoe het andere copywriters vergaat, maar persoonlijk vind ik het altijd vet als ik een klant in de praktijk aan het werk zie. Je hebt toch een soort van band.
Hoe dan ook, ik parkeerde mijn auto en haastte me om het werk van Olthuis in de praktijk op de gevoelige plaat vast te leggen. Het ging hier om het ophalen van gebruikt frituurvet bij de snackbar tegenover de Jumbo. Olthuis betaalt namelijk goed geld voor gebruikte frituurolie, die gerecycled wordt tot groene diesel.
Natuurlijk vroeg ik de medewerker netjes of ik de foto mocht maken. Dat mocht. En toen ik uitlegde dat ik hun website had geschreven in nauw overleg met de directeur, Jan Willem Olthuis, zei Niels (want die was het): “Doe hem de groeten maar.”
Dus bij deze. Jan Willem, groeten van Niels.